Return to site

DRUK, DRUK, DRUK..

Hoe om te gaan met de hoge werkdruk in de modewereld?

Als model ben je vaak alleen maar super blij als de boekingen binnenstromen! Want alleen maar op je telefoon kijken of je bureau al heeft gebeld en mails checken, dat is ook het leven van een model! Dus…Yes yes yes je werkt en werkt en de opdrachten blijven komen!

Alleen……heel leuk allemaal en opeens wordt het wel erg druk. Je vliegt binnen één week naar 3 verschillende landen, staat elke dag vroeg op, nog ergens tussendoor moet je sporten, gezond eten (waar haal je dat nou weer vandaan in dit hotel!??) en je hebt ook nog te weinig slaap. HELP, STOP!! Hoe hou je je hoofd koel in een periode waarin het werk op je afkomt en je het mega druk hebt?

Tips van ROOS&JO to stay calm..

  1. Bepaal eerst goed of de hoeveelheid werk echt teveel is. Als er echt teveel werk op je afkomt en je krijgt klachten zoals vermoeidheid, vaak griepjes, continue geïrriteerd en emotioneel zijn, niet goed meer kunnen slapen etc. dan is het noodzaak de hoeveelheid werk te verminderen. Durf nee te zeggen! Iedereen heeft meer aan jou wanneer je fit bent dan als je uiteindelijk een burn out krijgt.
  2. Las meerdere momenten per dag in waarin je even tot jezelf kan komen. Dit kan bijvoorbeeld al door tijdens het werk even naar het toilet te gaan en een paar keer diep in en uit te ademen. Ga daarna in gedachten je lichaam langs en voel of er spieren zijn die je onbewust hebt aangespannen en laat deze los. Zo’n momentje voor jezelf hoeft maar 5 minuten te duren!
  3. Maak een lijstje van de activiteiten die op het programma staan en wat je daarvoor moet doen. Het opschrijven van je activiteiten zorgt ervoor dat je niet continue in je hoofd aan het denken ben of je iets vergeten bent. Daarnaast kan je meteen een goede planning maken.
  4. Je maakt al minder uren omdat je veel reist en vroeg op moet. Probeer daarom de uren voordat je naar bed gaat, niet teveel spannende dingen te doen. Jouw lichaam en geest hebben tijd nodig om tot rust te komen na zo’n drukke dag. Van jezelf verwachten dat je ‘BOINK’ zo in slaap valt na al die drukte, is teveel gevraagd. Doe de 2 uren voordat je naar bed gaat ontspannende dingen, zoals een boek lezen, een rustig gesprek voeren met een goede vriendin, filmpje kijken, een avondwandeling maken of, als het kan, lekker in bad gaan.

Dusssss geniet van je volle agenda en zorg voor jezelf!

Heb je meer begeleiding nodig in omgaan met werkdruk, mail gerust naar info@roosenjo.nl.

Liefs R&J

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly